Mám pocit, že prvé vydanie Smashing Book som tu spomínal len pred pár mesiacmi. Ono to bolo ale pár dní pred Vianocami roku 2009. Odvtedy vyšlo druhé pokračovanie zo skromným názvom Smashing Book #2.
Myslím, že písanie kníh ako sú Smashing Book je pomerne náročné. Web je živel a máločo sa tak rýchlo mení. Snáď len pravidlá Facebooku. Keď so pre porovnanie zobral do rúk jednotku zistil som, že je nadčasová a pohodlne aplikovateľná do súčasnej doby.
Ale späť k Smashing Book #2. Tá ma desať kapitol a vyše 350 strán informácii. Začína sa grafikou, plynulo sa prechádza cez mobilný UX do skečovania ideí. Nechýbajú kapitoly o kódení (Javascript, HTML a CSS) a aj typografii. Posledné štyri kapitoly mi prišli tak troch iné ako doteraz. Hovoria o inšpirácii v hrách k dobrému UX, psychologickému pohľadu zo strany dizajnéra aj návštrevníka na web. Ďalej je tu popísaná štúdia dizajnovania komerčnej stránky. Bonusom je „návod“, ako spraviť knihu. Napríklad aj takú akou je Smashing Book #2.